Fraudwatchers  
Register FAQ Members List Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   Fraudwatchers > Non-English Language Support Forums > Internetbedrägerier på svenska

Internetbedrägerier på svenska Om du söker information om internetbedrägerier på svenska kan du fråga här

» Non-Registered Users
You are seeing this module because you are showing as an unregistered user - have you forgotten to log in?

As an unregistered user, you may view and post in the general forums (where applicable); however all posts you make are "moderated" (i.e. placed into a moderation queue to be approved) before they are visible on the site. Please, therefore, refrain from posting duplicate posts as these will simply be deleted.

This also applies to those of you that have registered, but have not yet validated your email address. Please check your email inbox for an email that was sent by this site, and either click on the link provided therein, or copy and paste the link into your browser address bar. Until such time as you have verified your registration, you will have the same privileges as an unregistered user.

If you have not received your confirmation/validation email, please use our Contact Us form to request us to resend your validation details.

Reply

Thread Tools
Old 1 July 2011, 20:41
Bos-Li Bos-Li is offline

Languages:
Lightbulb Bedrägeri genom Iphone4-försäljning på blocket!

Jaha, så har man råkat ut för ett rejält bedrägeri. Duktig idiot. Jag gick på den största scamen av alla: "iphone till billigt pris". Import från USA och det skulle bara kosta 2500 där frakt ingick. Redan där ringer varningsklockorna. De bad mig betala in via Western Union till någon chef i Afrika vilket jag gjorde och allt gick så smidigt till. Sen fick jag ett mail om att de hade råkat lägga ner fler telefoner i mitt paket och så började leveransen sakta ner och de bad om alla möjliga VAT och fees för import, försäkring etc.
-- Neonfärgade bokstäver blinkar framför ögonen "SCAM! SCAM! SCAM!" --
Jag fortsatte ändå betala med pengar jag egentligen inte hade då de lovade att försäkringen var något jag skulle få tillbaka plus att jag alltid kunde sälja de andra telefonerna så fort jag fick de. Det tog så lång tid att jag åkte på semester en vecka i tron om att leverensen inte skulle dyka upp.

När jag kom hem hade jag massa mail och missade telefonsamtal från de att de försökt få tag på mig. De talar om att eftersom jag inte svarade har de skickat tillbaka paketet men kan skicka tillbaka det om jag betalar förseningsavgift och de lovar att skicka via FedEx denna gång. Jag ifrågasätter deras handlande jämtemot deras köpare, frågar varför de inte informerade om alla ytterligare kostnader och säger rätt ut att de måste skoja med mig om att jag måste betala så mycket pengar när det är deras fel att de lagt i förmycket föremål och givit mig missledande information - ändå (!) betalar jag. Det går ytterligare några dagar och de är sega men svär vid Gud att de kommer att leverera påföljande dag.

Det har gått en vecka med osammanhängande mail och lösa bortförklaringar. Summa av kardemumma har jag nog betalat 20.000 och allt detta enbart för EN telefon. Allt verkade vettigt; hemsidan, leveransföretaget, spårningsnumret till min order...Tro mig, jag är ingen korkad människa i vanliga fall men när jag ser tillbaka förstår jag inte hur någon överhuvudtaget kan gå på något så uppenbart än mer fortsätta betala! Jag mår verkligen dåligt. Polisen kan inte göra något heller så jag sitter här som det fån jag är. Pengarna kan jag ju glömma. Vad gör man?
Reply With Quote To the Top
Old 5 July 2011, 19:54
Bos-Li Bos-Li is offline

Languages:
Företaget heter Buy Direct Services Limited. Har någon information om detta företag så skulle jag uppskatta om ni kunde dela med er
Reply With Quote To the Top
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies